Turisme de proximitat

Em vénen ganes de passar un diumenge relaxat i se m'acut anar a la Grevolosa. M'informo de com arribar-hi. Els pocs que ho saben em diuen que he d'agafar l'eix cap a Olot i sortir a Sant Andreu de la Vola. Arribo a una cruïlla. I ara què? No hi ha cap indicador. Tiro a l'esquerra per una carretera que és una suma infinita de revolts tancats que porten, segur, a la fi del món. Quan trobo una casa de pagès, m'aturo. Em diuen que "no, nena, no" i que torni a la cruïlla i ho demani a un restaurant que hi ha allà. Allà fan vacances però una senyora m'indica el camí amb pèls i senyals. Diu que fa cinc anys que reclama que senyalitzin la fageda i que no hi ha manera. Que es veu que llavors hi aniria massa gent. Diu que "aquí per no perdre't has de tenir un màster" i que en canvi a França "si et perds és que ets tonto". La dona s'exalta i jo començo a estar exhausta. La crec i gràcies als seus pèls i senyals arribo al que sembla la fageda. No hi ha ningú. Tampoc deu ser estrany. Camino i només faig que trobar-me plafons de la Generalitat sobre la flora i la fauna de la zona. Es veu que formen part d'un "itinerari de descoberta" que s'ha inventat fa poc la Generalitat en aquesta zona. No puc parar de riure. Quan deu costar posar un trist i simple rètol?

Publicat a EL 9 NOU, el 21 de setembre de 2012

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada