Aquí, qui mana a qui?

Aquesta setmana, econòmicament parlant, ha sigut un autèntic drama. Es veu que dimarts i dimecres els mercats financers es van posar molt nerviosos i, per si això no fos prou, la prima de risc va superar els 400 punts de diferencial, que és una cosa terribe. Però no hem de patir: l'Estat ha aconseguit col.locar 3.300 milions de deute. Ja m'entenen... Bé, de fet, si realment m'entenen tenen molta sort, perquè jo no tinc ni idea de què els estic dient. Porto una setmana llegint notícies que em sonen a xinès. Què o qui són aquests mercats que, segons la ministra Salgado, s'han de tranquil.litzar? I d'on surt aquesta prima de risc? I per què 400 punts de diferencial i no 250? I jo, representa que ho hauria de saber tot això? I, sobretot, com m'acabarà afectant?
Blackrock, Pimco, Calpers, Man Group o Bridgewater, entre d'altres. Són alguns dels gestors de fons de pensió, d'inversió i d'alt risc que, en part, fan i desfan en aquests mercats. En definitiva, els que manen o, millor dit, els que ens manen. A mi, a vostè, a la Salgado i a en Zapatero. I mentre uns (els polítics) fan veure que mouen els fils i els altres (els mercats) els belluguen de debò, a nosaltres només ens queda posar cara de peix bullit, fer l'onada al creador del Veranito i esperar que peti tot una vegada més per pagar-ne (econòmicament i moralment) les conseqüències. 


Publicat a la contraportada d'EL 9 NOU, el 5 d'agost de 2011

1 comentari:

  1. A veure, jo pel que entenc la cosa pot anar així: amb els nostres diners estalviats fan els plans de pensions i inversions, que són els que fan pujar la prima de risc que paguem nosaltres amb els impostos i que alhora serveix per pagar els interessos dels nostres diners estalviats. Pel mig algú hi deu de sucar alguna cosa, diria jo.

    Salut!

    ResponElimina